Kā ripo četrtonnīgs retro sacīkšu auto? Ātruma cilts

Saglabāt
Dalīties

Motoru sports

11. marts, 2021

Par raidījumu
Orleānu ģimene ir retro auto entuziasti nu jau trešajā paaudzē – Normunds mīlestību pret seniem auto un motocikliem mantojis no tēva, un arī viņa dēls un sieva ir iesaistīti muzeja darbā. Retro auto muzejs ir viens no retajiem privātajiem muzejiem Latvijā un nosacījumi, lai tehnikas vienības nonāktu tā kolekcijā, ir divi – tām jābūt retām un izmantotām tepat, Latvijā.

Viens no muzeja eksponātiem ir Normunda 1938. gada BMW kabriolets, ko viņš jaunībā iemainījis pret žiguli. Ar leģendāro auto braukts arī ikdienā, gan uz Jūrmalu, gan slēpot, bet 90. gados ar to pat vesta kontrabanda uz ārzemēm. Retro auto muzeja eksponāti regulāri piedalījušies Padomju savienības filmās – BMW kabriolets ir redzams filmā "Agrā rūsa".

Īpašs spēkrats ir arī lokomobilis no tiem laikiem, kad autobūvē ātrumu sasniedza ar mašīnas izmēru. Tas ir četras tonnas smags 1915. gada "La France Roadster Typ12". Šim retro monstram ir 14.5 litru sešu cilindru motors, zobratu ķēdes, radiatorā ietilpst 80 litru ūdens, bet eļļas tvertnes ietilpība ir 60 litri. Normunds no pieredzes zina teikt, ka, braucot ar šo auto, var noķert milzu adrenalīnu un ātrumu līdz pat 120 kilometriem stundā.

Muzeja saimniekam ir svarīgi ar savu darbu radīt pievienoto vērtību un viņš turas pie pārliecības, ka steigas gadsimtā ir jāiemācās dzīvot lēnāk. Lai arī tehnoloģijas ir gājušas uz priekšu, ir skaidrs, ka auto atjaunošana ir šim konceptam atbilstošs, lēns un dārgs process. Kā šodien iet Latvijas restaurācijas komūnai un vai muzejā nonāk tās automašīnas, kam bijusi garlaicīga dzīve, noskaidrosim jaunajā raidījuma sērijā!

Tev varētu patikt