LAMPA 2020: Kā sociālie tīkli ietekmējuši žurnālistu attiecības ar savu auditoriju?

Saglabāt
Dalīties

Konferences

3. septembris, 2020

Par raidījumu
Pēdējos desmit gados žurnālistika ir mainījusies. Nav runa tikai par mediju biznesa modeļa transformācijām un lasītāju/skatītāju/klausītāju pāriešanu uz informācijas patēriņu mobilās ierīcēs. Internets un sociālie tīkli ir būtiski transformējuši žurnālistu attiecības gan ar savu auditoriju, gan ar amatpersonām, par kurām tie raksta. Virtuālajā telpā žurnālisti ir nepārtraukti KOPĀ gan ar tiem, par kuriem viņi ziņo, gan ar tiem, kam šīs ziņas viņi gatavo. Ja agrāk komunikācija bija pārsvarā vienvirziena - žurnālista raksts parādās avīzē vai sižets tiek pārraidīts TV, un dažkārt šajā sakarā saņem no lasītājiem vēstules, tagad atgriezeniskā saite komentāros, Twitter vai Facebook ir strauja un tieša. Žurnālisti cenšas sevi popularizēt sociālos tīklos, kur uzmanību piesaista spēcīgi personiski viedokļi. Tas var radīt šaubas par viņu neitralitāti un apgrūtināt saskarsmi ar avotiem.

Kā šī jaunā situācija ietekmē žurnālistu darbu un spēju profesionāli pildīt savu pienākumu — sniegt sabiedrībai uzticamu informāciju par notiekošo?

Ir komanda kopā ar uzaicinātiem viesiem spriedīs par šiem jautājumiem podkāsta Šķiltava  speciālizlaidumā, Sarunu festivāla LAMPA ietvaros.

Rīko:
AS "Cits medijs" (Žurnāls IR)

Piedalās:
Nellija Ločmele, žurnāla "Ir" galvenā redaktore
Pauls Raudseps, žurnālists
Aivars Ozoliņš, žurnālists un komentētājs žurnālā Ir
Sanita Jemberga, Re:Baltica izpilddirektore un redaktore

Tev varētu patikt