Ieskats Rīgas Motormuzeja slēgtajos fondos. Ātruma cilts

Saglabāt
Dalīties

Motoru sports

23. oktobris, 2019

Par raidījumu

Šoreiz raidījums devies pārgājienā uz ekskluzīvu, līdz šim publiskai apskatei nepieejamu vietu – Rīgas Motormuzeja slēgtajiem fondiem, kuros glabājas patiesi unikāli spēkrati. Savukārt jaunu auto pasaulē ielūkojies ĀTRUMA CILTS draugs Artūrs Virbulis, kurš sarīkojis divu 300 zirgspēku jaudīgo auto testa braucienu.

ĀTRUMA CILTS skatītājiem ir nebijusi iespēja apskatīt Rīgas Motormuzeja slēgto fondu kolekciju, kas izvietota Latvijā lielākajā industriālajā ēkā – bijušajā Ogres trikotāžas kombinātā. Ieejot milzu telpā ar neskaitāmiem rūpīgi rindās izkārtotiem auto, Pauls Timrots neslēpj izbrīnu – šī ēka ir krietni lielāka par Rīgas Motormuzeju.

Sarunā ar Paulu Rīgas Motormuzeja direktora vietnieks Agris Šmits atklāj, ka līdz šim slēgtajos fondos publiskas ekskursijas netika rīkotas, un šeit atrodamas automašīnas, kas savu zvaigžņu stundu muzeja pamatekspozīcijas sastāvā vēl tikai gaida. Piemēram, fonda krājumos ir LTV pārvietojamās televīzijas stacijas autobuss, kas piedzīvojis neskaitāmus Latvijai nozīmīgus notikumus. Kādus vēl spēkratus iespējams atrast slēgtajos fondos, noskaidrosim raidījumā.

Bet ĀTRUMA CILTĪ neiztikt arī bez kārtīgas izvizināšanās ar mūsdienu auto ražojumiem, jo Artūrs Virbulis piedāvā salīdzināt divus šķietami līdzīgus, bet visai atšķirīgus jaunos “Seat” spēkratus – “Leon Cupra” un “Cupra Ateca”. Abas mašīnas var lepoties ar 300 zirgspēku dzinējiem, pilnpiedziņu un vizuālu praktiskumu. Artūrs palīgā aicinājis pieckārtēju kartinga čempionu Valteru Zviedri, kurš sēdējis arī pie ātrākās “Seat Cupra” versijas “TCR” stūres. Mašīna uz sportistu atstāja ļoti labu iespaidu, tādēļ Artūrs ar Valteru ar lielu interesi piedarbina arī “Cupra” un “Cupra Ateca” motorus. Lai gan mašīnām ir daudz kopīga, pēc testa brauciena Artūra un Valtera domas par favorītu dalīsies.

Tev varētu patikt