"Citroën BX" ar hidropneimatisko piekari. Ātruma cilts

Saglabāt
Dalīties

Motoru sports

20. maijs, 2021

Par raidījumu
Jānis Roze, benzīngalvu kopienas "Es par auto!" pārstāvis pie sava 30 gadus vecā "Citroën" ticis pavisam nesen, tāpēc ar lepnumu gatavs izrādīt unikālo ieguvumu. Šis 80. gados populārais auto bijis pirmais masveidā ražotais "Citroën", un desmit gadu laikā saražoti teju 2,5 miljoni šādu spēkratu.

Jānim Rozem patīk automašīnas, ar ko dizainers mēģinājis ko pateikt. Lai arī "Citroën BX" izskatās kā zīmēts ar lineālu un tam ir pavisam vienkārša virsbūve, šis ir spēkrats ar īpašu stāstu. Izrādās, ka tā autors ir leģendārais Marcello Gandini, kura kontā ir arī "BMW", "Lamborghini" un citu novērtētu spēkratu dizains.

"Citroën BX" sver tikai 950 kilogramus, tam ir oriģinālais motors un hidropneimatiskā piekare. Paulam Timrotam ir iespēja izmēģināt, kā tā darbojas un vietā ir jautājums – kādēļ šāds risinājums izmantots tik reti. Pauls dodas izbraucienā un atzīst, ka šī ir kungu mašīna ar augstu komforta līmeni, bet visa stūres pastiprinātāja enerģija uzdāvināta bremžu pastiprinātājam.

Kāpēc pneimatiskā piekare autoindustrijā tomēr nav bieži sastopama un vai mūsdienās vēl kādreiz piedzīvosim auto, kas apmetīs dizaina kūleni, noskaidrosim jaunajā raidījuma sērijā.

Tev varētu patikt